“Old’s work has always been characterized by a solid technical mastery of the medium-format camera as the tool for his wonderfully zany, insightful, and intelligent observations of the American scene.”
Ted Hartwell
Curator of photography
Minneapolis Institute of Arts

Toby Old was born in Stillwater, Minnesota in 1945. Although he fostered an artistic vision of the world from an early age, he started out majoring in biology at Hamline University, and then moved on to the University of Minnesota where he trained to be a dentist. At the height of the Vietnam War he was drafted into the Army Dental Core. While serving in North Carolina, he began to explore art history and photography. He then travelled for several months and returned to Minnesota to practice dentistry part-time and pursue his interest in photography.
After a 1976 summer workshop at Apieron Photographic Workshops in Millerton, New York, Old moved to New York City. He began working on his first extended series of the disco scene in 1976-1981. For this body of work, titled Standard Deviation, he was awarded a grant from the New York State Council of the Arts. In 1981 he received an NEA Survey Grant to document lower Manhattan below Chambers Street, and has continued photographing this section of the city since, includes an extended series on the boxing world.

Toby Old captures animation in his photography and he is known for his ability to catch human behavior in action with the lens, depicting both realistic and exciting observations of human life. Inspired by the atmosphere of various settings for human interaction, Old has photographed in many different environments, documenting people at places like the beach, nightclubs, boxing events, fashion shows, street performances, and more. These seemingly standard environments morph into striking moments in time, as Old captures glimpses into the human spirit as it unfolds. His photographs cannot be glimpsed at quickly, but rather must be studied, examined and scrutinized in order to fully take in the details of his work and what he has captured of the human existence.
TOBY OLD

Ο Toby Old γεννήθηκε στο Stillwater της Μινεσότα το 1945. Αν και ενδιαφερόταν για τον κόσμο της τέχνης από μικρή ηλικία, σπούδασε βιολογία στο Πανεπιστήμιο Hamline και στη συνέχεια οδοντίατρος στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα. Κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ κατατάχθηκε στον Οδοντιατρικό τομέα. Ενώ υπηρετούσε στη Βόρεια Καρολίνα, άρχισε να μελετά ιστορία της τέχνης και φωτογραφία. Στη συνέχεια, μετά τη λήξη της θητείας του, ταξίδεψε για αρκετούς μήνες και επέστρεψε στη Μινεσότα όπου άρχισε να ασκεί την οδοντιατρική με μερική απασχόληση, ενώ ταυτόχρονα φωτογράφιζε, εξερευνώντας το ενδιαφέρον του για τη φωτογραφία.
Το καλοκαίρι του 1976, αφού παρακολουθεί ένα workshop στο Apieron Photographic Workshops στο Millerton της Νέας Υόρκης, ο Old μετακομίζει στη Νέα Υόρκη. Άρχιζει να δουλεύει για την πρώτη εκτεταμένη σειρά του από τη ντίσκο σκηνή του 1976-1981. Για αυτή του τη δουλειά, με τίτλο Standard Deviation, του απονεμήθηκε επιχορήγηση από το Συμβούλιο της Τέχνης της Νέας Υόρκης. Το 1981 έλαβε μια επιχορήγηση από τον οργανισμό NEA για να φωτογραφίσει την περιοχή του Lower Manhattan, και συνεχίζοντας να φωτογραφίζει αυτό το τμήμα της πόλης δημιουργεί άλλη μια εκτεταμένη σειρά από τον κόσμο του μποξ.
Ο Toby Old είναι γνωστός για τη ζωντάνια της φωτογραφίας του και για την ικανότητά του να συλλαμβάνει την ανθρώπινη συμπεριφορά σε δράση, παρουσιάζοντας ρεαλιστικές και συναρπαστικές παρατηρήσεις της ανθρώπινης ζωής. Εμπνευσμένος από την ατμόσφαιρα των διαφορετικών εκφάνσεων της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης, ο Old έχει φωτογραφίσει ανθρώπους σε πολλά διαφορετικά περιβάλλοντα, όπως η παραλία, τα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, αγώνες πυγμαχίας, επιδείξεις μόδας, παραστάσεις στο δρόμο, κ.α. Αυτά τα, φαινομενικά τυποποιημένα, περιβαλλοντικά πρότυπα μεταμορφώνονται σε εντυπωσιακές στιγμές στο χρόνο, καθώς η ματιά του Old συλλαμβάνει το ανθρώπινο πνεύμα καθώς αυτό ξετυλίγεται.
Οι φωτογραφίες του δεν μπορούν να ειδωθούν στα γρήγορα και να γίνουν γρήγορα αντιληπτές. Ο θεατής μάλλον πρέπει να τις μελετήσει, να τις εξετάσει και διερευνήσει προκειμένου να εισπράξει πλήρως τις λεπτομέρειες του έργου του και αυτό που έχει συλλάβει σχετικά με την ανθρώπινη ύπαρξη.